יום רביעי, 15 באפריל 2009

שקיות ניילון? לא לזרוק לפח



אם אתם מוכנים לגהץ עוד משהו מלבד כרטיסי אשראי, ויש לכם שקיות ניילון מיותרות - הרעיון הזה ימצא חן בעיניכם.

במהלך העבודה נזדקק ל:

שקיות ניילון (הכוונה לשקיות ניילון הפשוטות, המרשרשות, בצורת גופיה), מספרים, מגהץ, בד דק (יכול להיות סדין ישן) שישמש חיץ בין המגהץ לניילונים.


כדאי לעבוד בחדר מאוורר.

1. נגזור את החלקים המולחמים של הניילון ונגזור את הניילון לאורך או לרוחב, כך שתהיה לנו יריעה אחת אחידה ודיי חלקה.







2. נניח את הניילונים, אחד על גבי השני, לפי הצבעים הנראים לנו (ניתן גם לקשט ולהכניס "כתמי צבע" בין השכבות). יש צורך ב- 4 שכבות לפחות.







3. נניח על השכבות את הבד ונגהץ במגהץ חם. נשאיר את המגהץ מספר שניות במקום לפני שנזיז. הסימן שלנו לעבור עם המגהץ לנקודה אחרת, הוא בועות שנוצרות על הבד.






4. נוצרת לנו יריעה שאיתה אפשר לעבוד בכל מיני אופנים.

את התיק העליון עשיתי ע"י כך שגיהצתי את החיבורים בצדדים.

אפשר לעשות מזה אהילים, מפת שולחן לפיקניק ועוד, ככל העולה על רוחכם ודמיונכם!



את הטכניקה הזו למדתי אצל בריג'יט קרטייה, בסדנא שהעבירה באתר חיריה. למי שמתעניין בסדנאות - אני ממליצה להיכנס מדי פעם למדור "אירועים ופעילויות בפארק". הם מפרסמים שם לפעמים מועדים של סדנאות.

זו דוגמא לתיק נוסף שעשיתי








8 תגובות:

תמי אמר/ה...

נורית שלום.
ולזה התכוון המשורר כשאמר שלוקחים את הכלי ומתאימים אותו לצרכים של הצרכן...
אלו בדיוק רעיונות מהסוג האהוב עלי, בין היתר מכיוון שזה נותן לי חומר למחשבה על חופשת הקיץ והעסקת הילדים במהלכה.
אני יצירתית, ולכן גם בעבודה המתוקשבת אני מעדיפה כלים פתוחים ככל האפשר. אפילו עם ילדי גן עבדתי יותר בצייר מאשר בלומדות. שם הם יכלו להסתדר בעצמם, ואת זמן ההדרכה היקר שלי העדפתי להעביר בפעילות יצירתית ובונה.
היתרון של בלוג לעומת קבוצת דיון הוא באורך הטקסט. בעוד שבקבוצת דיון הטקסטים אמורים להיות קצרים, הרי הבלוג נועד לרשומות ארוכות ולתגובות בהתאם, ועם כל זה, ולמרות יכולת הכתיבה שלי לא רציתי להתעסק בכך.
כמי שלימדה את כל נושא התקשוב, בטיחות ואתיקה ברשת - אני לא אוהבת את החשיפה האישית שיש בבלוג. גם לא ברור לי למה כל עם ישראל אשתו ובתו צריכים לקרוא את ההגיגים שלי. בנושא הלימודים ממילא יותר קל להתנייד בתוך קבוצת הדיון, שכן היא פרושה לפנינו, בניגוד לבלוגים, אליהם צריך להכנס אחד אחד. האינטראקציה החברתית שנוצרת היא מעניינת בהחלט, אבל בלוח החיים הצפוף צריך להקדיש לכך זמן ומרץ, כפי שאמרת בעצמך. לא תמיד יש לי את זה, והראיה - הסתערתי על המטלות הללו במהלך חופשת הפסח ולא לפני.
מן הסתם אמשיך לשלב בבלוג שלי הגיגים הן על לימודים והן על ענייני דיומא, ואמשיך לפקוד את הבלוג שלך להנאתי.
להתראות ברשת.
תמי

Unknown אמר/ה...

שלום נורית
הרעיון הזה - מדהים.
בדיוק חזרתי משיטוט (נדיר מאוד) בתל אביב, בנחלת ביניימין.
היצירתיות והמקוריות של העבודות שם, הדהימו אותי.
דברים פשוטים שאפשר לעשות מחומרים הנזרקים לפח, אשר משמשים שוב ושוב - נהדר.
תודה לך
יונה

Nurit Baltiansky אמר/ה...

הי יונה ותמי,
תודה על הפירגון.
תמי, ההערה שלך גרמה לי לחשוב שהרשומה האחרונה שלי היא בעצם הצעה ל"כלים פתוחים". הרשומות האחרות היו הסבר למוצר ספציפי, בעוד שהאחרונה היתה הסבר ליצירת חומר שממנו ניתן לעשות דברים שונים. תודה על הארת העיניים...

בבכל מקרה, אם אתן מתכוונות לנסות את הגיהוץ הזה - אל תשכחו לעשות את זה במקום מאוורר. אמרו לי שהחימום גורם לריאקציה שפולטת גז שהוא רעיל...
נורית

תמי אמר/ה...

הי נורית.
יש כמה בלוגים מעניינים (ושלך בינם), אז אליהם אני נכנסת באופן קבוע לראות מה התחדש. את צודקת במה שאמרת לגבי התגובה. זה סדיוק הענין, שקבוצת דיון פרושה לפנינו בשעה שאת הבלוגים אנחנו צריכים לפתוח אחד אחד, ולסמוך על עדכוני ה - RSS כדי לראות אם יש חדש. מה שאומר שבסופו של דבר לכל כלי יש מטרה שלשמה נוצר. לעתים ניתן לקחת את הכלי ולהשתמש בו לדברים נוספים - ועל כך כתב גבעון.

רוחלה אמר/ה...

שלום לנורית, נהנתי לקרוא ולהתרשם מהבלוג ואין ספק שמעבר ליצירותך את גם יודעת להנחות טוב את מבקרי הבלוג, בהוראות מדוייקות לקבלת מוצר מושלם.
יש דברים שלעולם לא אנסה לעשות בעצמי אך לגבי התיק משקיות הניילון נראה לי שאנסה (עם חלון פתוח) אך לצערי אין כל הבר על הידיות המסוגננות.
אודה לתשובתך.

אנונימי אמר/ה...

רעיון יפה אבל דורש הרבה עבודה והתרכזות רק בעניין הזה. למדתי פעם לגזור את שקיות הניילון לרצועות ולסרוג במסרגה אחת תיק גדול. גם נחים, גם אפשר לצפות בטלוויזיה, למשל, וגם יוצא תיק. אבל לסופר אני הולכת עם סל וחסה על הסביבה ולא משתמשת בשקיות ניילון יותר. כך לימדה אותי גיסתי הירוקה, שתחייה.
נורית

Unknown אמר/ה...

Hi- I love the bags !
How did you do the handles? they seems so professional

thank you,
Ayelet

אנונימי אמר/ה...

איפו מסיגים ידיות כאלו