יום חמישי, 26 במרץ 2009

איך הופכים רשת-לול לוילון?

הוילון הזה (טוב, זה לא ממש וילון) מקשט את חלון המטבח שלי.

וזה ממש פשוט לעשות את זה:

החומרים הדרושים: רשת לול בגודל הרצוי, חרוזים, חוט מתכת, חבל דק או חוט צמר עבה
הכלים: פלאייר, קאטר



1.קובעים את גובה הוילון. אני עשיתי גובה של 40 ס"מ
2. מודדים את רוחב החלון. שלי ברוחב של 130 ס"מ
3. חותכים את הרשת עם הקאטר לפי המידה הרצויה
4. את החוטים החתוכים, מלפפים על הלולאה הקרובה
5. אם רוצים שהחלק התחתון יהיה גלי, צריך לתכנן כך שמרכז הגל האמצעי יהיה במרכז החלון. אני, למשל, תכננתי שהחלק הכי נמוך של הגל האמצעי יהיה בסנטימטר ה- 73. חתכתי בגלים, וליפפתי את שאריות החוטים החתוכים על הרשת כמו בשלב 4 ובתמונה
6. כדי לתלות את החרוזים, צריך לחתוך חוט תיל באורך של בערך פי 3 מהחרוז, להשחיל את החרוז, להרים את הקצה התחתון של החוט אל מעל לחרוז וללפף, ובסוף, בקצה העליון, לעשות לולאה בעזרת הפלאייר

לחצו על התמונה להגדלה (צילומים: נעם בלטיאנסקי)
7. תולים את החרוזים לפי החשק והטעם
8. ברור שהיתקנתם את המסילה באורך הרצוי מעל החלון מבעוד מועד, נכון? אז עכשיו אנחנו צריכים ל"עבות" את החלק העליון של הוילון שלנו כדי שיהיה משהו שימנע ממנו ליפול מהמסילה. לוקחים את החבל או הצמר ומלפפים על הקצה העליון לכל אורך הוילון
9. וזהו - נשאר רק להשחיל את הוילון בתוך המסילה עד הקצה
אם מישהו מתקשה בהתקנת המסילה על הקיר - אפשר ליצור איתי קשר... בהצלחה!!

3 תגובות:

ליאת זפרני אמר/ה...

נורית שלום,
התרשמתי מאוד מהיצירתיות שלך. ושמחתי שבחרת בתחום האומנות (תחום שקרוב ביותר לליבי).
אשמח לרעיונות מקוריים כאלה להמשך.
מתחייבת להיכנס ולהתרשם ואולי אפילו לבצע...
ליאת זפרני

ליאת גלאם אמר/ה...

הרעיון שלך מקסים!!!

אין לי זיקה לתחום האומנותי...אבל עושה הרושם שבאמצעות הבלוג שלך..זה יכול להיות בר ביצוע..
נחמד..
ליאת.

ליאור אמר/ה...

מגניב :)